Wednesday, May 11, 2016

AWAS! Jangan main-main dengan Program Jobdirumah!


Saya dah pun sertai dan menjadi ahli berbayar di laman web Jobdirumah sejak dari tahun 2013 lagi. Bermakna, tahun ni masuklah tahun yang ke tiga saya menjadi ahli berbayar. Tak lama lagi akan masuk tahun yang keempat, kelima dan seterusnya. 


Tahun ini, 2016... nampaknya saya dah tak boleh nak ambil mudah dan terlalu mengambil sikap sambil lewa dengan Jobdirumah. Saya kena jadi lebih serius! 


Waktu saya join Jobdirumah dulu, bayaran yang dikenakan adalah sebanyak RM50. Pada hari ini, bayaran untuk anda join Jobdirumah juga masih lagi sama, iaitu RM50 juga. 

 

Saya nak pinjam kata-kata rakan-rakan saya yang bergiat secara aktif dalam perniagaan berkonsepkan network marketing, iaitu 


"RM50 ni kalau simpan tak menjadikan kita kaya, dan kalau hilang sekalipun, kita tak akan terus jatuh miskin..." 


RM50 tu sebenarnya nilainya tidaklah begitu besar. Tak percaya? Bawalah RM50 tu ke Tesco, dan anda akan dapati tak banyak yang anda boleh beli dengan wang sebanyak RM50 tu. 


Kalau anda shopping online di laman web Lazada sekali pun, tak banyak yang anda boleh beli dengan RM50 itu. Mujurlah, kalau shopping online ni, kebanyakkan produk yang dijual tak memerlukan anda untuk membayar kos penghantaran. Jadi kat situ anda dah boleh jimat dalam satu kuantiti yang agak banyak juga.


"Kenapa saya kata sekarang dah tak boleh nak main-main dengan laman web Jobdirumah ni?"


Begini kisahnya.


Saya perasan, yang komisyen yang saya terima dari laman web ini rupa-rupanya setiap bulan menunjukkan peningkatan yang begitu ketara. 


Kalau sebelum ini, komisyen yang saya dapat hasilkan ialah bawah RM50. 


Tak lama lepas tu, saya dapat naikkan komisyen saya sehingga atas RM50. Kemudian, komisyen saya naik lagi menjadi sekitar RM100 lebih. 


Seterusnya melonjak pula menjadi RM200++ 


Dan terbaru, saya mula nampak komisyen saya ada peningkatan sehingga mencapai RM300++ 


Wah... ini satu peningkatan yang positif, kan? Walaupun komisyen saya makin meningkat, namun apa yang saya perasan ialah, persaingan untuk merebut komisyen juga makin sengit hari demi hari. 


Rupa-rupanya bukan saya seorang sahaja yang meningkat komisyennya... sebaliknya orang lain pun merasa ada peningkatan dari segi komisyen mereka. 


Walaupun sehingga ke hari ni, masih ada ramai juga yang beranggapan yang Jobdirumah ni adalah program scam, namun hakikatnya, bila mereka baca dengan teliti apa sebenarnya yang dijual oleh pihak Jobdirumah, mereka akan sedar, tuduhan scam itu sebenarnya adalah langsung tak berasas.    


Apapun, sebenarnya terpulanglah apa orang nak kata. Adakalanya kita tak boleh nak layan sangat. Buat apa pun, pasti akan ada orang yang tak setuju dengan tindakan kita. Pasti akan ada je yang tak kena pada mata orang lain. 


Orang boleh kata macam-macam kat kita, tapi lihat apabila kita berada dalam kesusahan. Berapa ramai daripada orang yang suka mengkritik kita tu yang akan datang dan hulurkan bantuan? 


Boleh jadi, seorang pun tak ada yang akan datang tolong.


Sebab itu, ada baiknya kita fokus pada kerja kita. Siapa yang nak buat Jobdirumah sebagai sumber pendapatan, ha... buatlah betul-betul. Tak perlu nak terlalu ikut sangat apa orang lain nak kata. Yang penting kita tahu, apa yang kita buat ni benda yang betul, dan ianya sah di sisi agama dan undang-undang Malaysia.  


Ok la, kalau anda minat nak download panduan Jobdirumah ni, boleh klik sini
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...