Thursday, February 18, 2016

Terbukti! Bekerja dari rumah dengan Bookcafe juga boleh buat duit


Betul la kata Brian Tracy dalam buku beliau, The Psychology of Selling, jika kita bekerja dalam bidang jualan, selagi kita tak dapat sebarang sales, selagi tu kita tak sepatutnya mengalah. 


Masalah paling UTAMA buat jurujual amatur (macam saya ni la...) adalah terlalu cepat menyerah kalah. 


Baru kena reject dah rasa nak give up. 


Buat kerja-kerja pemasaran, tak berjaya untuk dapat sales, terus rasa nak berhenti. Semua ni SALAH. Kita patut fokus dengan apa yang kita mahukan dan terus berikan yang terbaik. 


Kalau apa yang terbaik kita berikan tu masih tak cukup, kita tambah lagi jadi banyak! 


Maka In Shaa Allah, di akhirnya pasti akan terbit komisyen-komisyen yang best dari usaha ini. 


Ini antaranya: 

 

Komisyen ini adalah sebagai isyarat, bahawan selagi kita percaya dengan apa yang kita buat, kita percaya dengan diri kita, kita percaya kita mampu mencapainya, GANJARANNYA PASTI ADA.


Ini hanya sebagai permulaan. 


Teringat saya satu ketika dulu, masa saya baru mula-mula nak buat Jobdirumah. Tahap kesusahannnya lebih kurang macam ni la. 


Sekarang ni Alhamdulillah. Setiap bulan boleh dapat income dari Jobdirumah. Kalau saya give up masa saya rasakan seolah-olah ianya terlalu sukar, mungkin sampai sekarang saya masih seorang yang tak punya apa-apa. 


Ok la. 


Hari ini, jobdirumah saya tetap buat macam biasa. 


Income dari bookcafe pulak adalah penambah perisa! 


Yummy! Sedap. 

 
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...