Tuesday, November 17, 2015

Target income RM15,000 sehari. Realistik ke?



Untuk orang macam saya, salah satu kaedah yang realistik untuk jana pendapatan sehingga 5 - 6 angka adalah dengan buat bisnes. 


Perlu terlibat dengan perniagaan dan memang betul, kena buat sales. 


Kalau nak harapkan dapat kerja swasta atau dapat kerja kerajaan, memang mustahil kalau nak dapat income sampai 5 - 6 angka. 


Dari segi kalau nak buat bisnes pulak, bukan semua bisnes menjanjikan peluang untuk dapat pendapatan seperti itu. Bisnes apa yang boleh beri pulangan sehingga RM10,000 sebulan? Ada banyak. 


Tetapi, bisnes apa pulak yang mampu untuk beri pulangan sehingga RM10,000 sehari? 


Hampir tak ada. Lebih-lebih lagi untuk orang baru seperti saya yang bukannya pakar sangat dalam ilmu-ilmu perniagaan.


TETAPI, saya perhatikan ada banyak bisnes yang berorientasikan MLM mampu untuk menjanjikan pulangan yang sedemikian. Asalkan kena ada usaha yang tak kenal erti jemu dan sanggup buat apa sahaja untuk berjaya. 


Sebab tu saya suka ada kawan yang terlibat dengan bisnes berkonsepkan MLM. Pada saya mereka ini adalah usahawan yang kuat dan mempunyai semangat motivasi yang sangat tinggi. 


Mereka ada semangat nak berjaya yang sangat tinggi. 


Bukan itu sahaja.


Mereka juga suka untuk letakkan matlamat yang tinggi! Income RM15k sehari memang hampir mustahil. 


So what? 


At the end of the day, bila kita dah letakkan matlamat yang tinggi-tinggi macam ni... kalau kita tak achieve 100% apa yang kita sasarkan pun tak ada masalah. 


What if kalau cuma dapat capai 10% sahaja. 


10% daripada RM15,000 ialah RM1,500


Kalau dapat income RM1,500 setiap hari, pun masih tinggi jumlah tu. Anda setuju? 


Asalkan ada kemahuan, di situ ada jalan. Dan memang sangat jarang, orang yang ada tindakan gagal 100% dalam apa yang mereka usahakan. 


.

..

Sebab tu, saya juga ada join beberapa syarikat yang menawarkan peluang buat duit menerusi sistem ala-ala MLM ini. 


Antaranya yang saya join ialah syarikat T dengan syarikat X ini.


Tak ada apa-apa yang akan berubah kalau kita tak ambil inisiatif untuk mengubah diri kita sendiri. 


Tak salah meletakkan target yang tinggi-tinggi. 


Ia berfungsi sebagai pemacu semangat untuk kita keluar daripada zon selesa. Bila kita berada di luar zon selesa, dan kita gunakan segala kemahiran yang kita ada untuk mencapai sesuatu yang lebih baik lagi, In Shaa Allah good thing will happen.


Kalau nak dapatkan income RM15,000 dari jobdirumah, nampaknya saya kena jual at least 600 panduan jobdirumah :D 


Sebabnya komisyen untuk satu jualan ialah RM25. 


RM25 x 600 unit = RM15,000 


Oh anda sudi bantu saya capai impian saya nak jual 600 unit panduan jobdirumah? 


Boleh klik sini untuk buat pembelian ya.


Kesudian anda bantu saya, saya ucapkan ribuan terima kasih. 

  

 





 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...