Saturday, October 17, 2015

Adakah bekerja dari rumah perlu buat jualan?


Ini merupakan salah satu soalan yang memang cukup popular yang ditanyakan oleh kebanyakkan mereka yang menyimpan hasrat untuk bekerja dari rumah


Kalau nak bekerja dari rumah, adakah kena buat sales ataupun kita akan dibayar upah setelah kita berjaya siapkan tugasan yang diberikan kepada kita oleh majikan. 


Memandangkan ini juga merupakan satu isu yang penting, jadi saya akan kongsikan jawapan di sini. Dari persoalan itu sendiri, jelas kelihatan ada sedikit kekeliruan terhadap konsep dan cara kerja bagi mereka-mereka yang bekerja dari rumah. 


Sama ada anda nak dibayar dalam bentuk upah kerana menyiapkan suatu tugasan, ataupun anda mahu dibayar dalam bentuk komisyen kerana berjaya menghasilkan jualan, semuanya terpulang kepada anda.


Inilah salah satu kelebihan yang terdapat pada kita yang bekerja dari rumah. Kita memiliki kebebasan yang tak terhad untuk memilih bagaimana kita akan dibayar. 


Of course, apabila anda mendapatkan panduan bekerja dari rumah oleh jobdirumah ini, perkara utama yang akan diberi penekanan ialah konsep buat duit dengan menyelesaikan tugasan yang diberikan oleh majikan.


Sebaik-baiknya, untuk yang masih agak baru, lebih baik anda ikut sahaja dulu panduan yang disediakan. Selepas anda dah mahir, dan dah faham cara kerja dan bagaimana cara nak buat duit barulah dari situ anda adjust ikut kesesuaian anda. 


Baru-baru ini, saya menerima satu tugasan untuk menyiapkan artikel promosi bagi mempromosikan suatu produk. 


Untuk tugasan ini, saya boleh pilih sama ada ingin menerima bayaran berbentuk one time payment ataupun dalam bentuk komisyen yang akan dibayar setiap kali saya berjaya menghasilkan jualan. 


Contohnya adalah seperti produk Panduan Peperiksaan online Penolong Akauntan W27 ini.


Jika saya memilih untuk mendapatkan bayaran dalam bentuk one time payment, bermakna saya hanya akan dapat upah dan bayaran apabila berjaya siapkan satu artikel promosi. Mungkin saya akan dibayar sekitar RM25 - RM50 untuk satu artikel iklan yang berjaya saya siapkan. 


Akan tetapi, saya memilih untuk mendapatkan bayaran dalam bentuk komisyen. 


Melalui kaedah pembayaran seperti ini, saya akan dibayar sebanyak RM20 untuk setiap jualan yang terhasil menerusi artikel yang telah pun saya siapkan. Jadi, mana satu yang lebih baik? 


Terima sekali bayaran, ataupun peluang untuk terima bayaran berulang-ulang kali apabila berlaku jualan? 


Soalan ini adalah begitu subjektif. Anda mungkin setuju dengan pilihan saya, and at the same time, pasti akan ada yang kurang setuju dengan tindakan saya.


Semua ini bergantung juga pada sikap dan pemilihan. 


Saya suka jika dibayar dalam bentuk komisyen. Dengan ini saya boleh jadi lebih kreatif untuk menghasilkan artikel-artikel iklan dan berpeluang untuk tingkatkan lebih banyak peluang untuk buat lebih banyak duit. 


Walaupun cara kita mungkin berbeza, namun tujuan kita masih lagi tetap sama. Kita sama-sama nak buat duit lebih, sama ada nak berikan kehidupan yang lebih baik, ataupun kerana nak selesaikan hutang-hutang yang kita sedang tanggung sekarang. 


Jadi untuk anda, panduan jobdirumah ini mungkin adalah satu panduan terbaik yang anda boleh rujuk untuk buat duit hanya dari rumah! 


Dapatkan sementara jualan masih lagi dibuka. 

  
 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...